המושג “מדיטציה” מתייחס גם למצב תודעה מיוחד וגם לתרגול הסולל את הדרך למצב התודעה הזה – מצב שבו על ידי מודעות ותשומת לב, מוותרים על ההזדהות עם האני ועם האגו ורואים נכוחה את המציאות.

טכניקות מדיטציה הן שיטות עתיקות יומין שהתפתחו בתרבויות שונות בעולם. אפשר לחלק את כל אימוני המדיטציה השונים לשלוש קבוצות עיקריות:
1.תרגול המדגיש את ריכוז ומיקוד התודעה באובייקט מסוים.
2.תרגול המדגיש התבוננות והתפתחות של חוכמה וחמלה.
3.תרגול המדגיש התעוררות, זרימה ושליטה בכוחות האנרגטיים.

בסופו של דבר, ההוויה המדיטטיבית מכילה את כל המצבים הללו בו-בזמן.

•למדיטציה הממוקדת בתרגילי ריכוז והרפיה השפעה מרגיעה ומטרתה להשרות שלווה ברובד ההכרה. השפעה זו יכולה להדהד זמן מה לאחר סיום התרגול ולהשפיע לטובה על התנהלותו של המתרגל בחיי היומיום במישור הגופני, הרגשי, המנטלי והרוחני. השפעה זו מתבטאת בריכוז מוגבר, בהירות מחשבתית, שלווה, חיוניות ושמחה.
•מדיטציה הממוקדת בהתפתחות של חוכמה וחמלה משפיעה על הרבדים התת-הכרתיים ומסוגלת להביא לשינויים עמוקים בדפוסי האישיות של המתרגל. תרגול זה מפתח ראייה נכונה ופרשנות נכונה של המציאות על רבדיה השונים.
•מדיטציה שעיקר תרגולה שליטה והכוונה של כוחות החיים תורגש אף היא במישורים פיזיים, מנטליים ורוחניים בזמן התרגול ולאחריו. מדיטציה זו מטרתה לא רק בריאות, חוסן גופני ואריכות ימים, אלא שינוי והתמרה של אותם אלמנטים פסיכו-פיזיים, מה שמכונה “אלכימיה פנימית”, שבה מתרחשים שינויי דפוסים ברבדים התת-הכרתיים.
לתרגול מדיטציה יש להקדיש תשומת לב וזמן רב במשך שנים ארוכות. אדם המקדיש עצמו לתרגול מדיטציה יחוש במהלך השנים בשינויים עמוקים המתחוללים באישיותו. בזכות שינויים אלה יוכל להיפטר מהתניות עמוקות של האישיות ולעצב אישיות חדשה, חיונית וחופשית יותר.

 

לכל המטפלים במדיטציה

שתפו ♥

כתיבת תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם. Required fields are marked *

שליחת תגובה