המוצרים שלי
-
עיצוב פרופיל ע”י צוות המומחים של הפורטל
המחיר המקורי היה: ₪450.00.₪300.00המחיר הנוכחי הוא: ₪300.00. -
חוזרים להיות הקוסמים שאנו
המחיר המקורי היה: ₪600.00.₪450.00המחיר הנוכחי הוא: ₪450.00. -
כנס רוחני וחגיגי לפתיחת 2020 בשער העשור 01.01.2020:
המחיר המקורי היה: ₪150.00.₪120.00המחיר הנוכחי הוא: ₪120.00. -
עיצוב מוצר ע”י צוות המומחים של הפורטל
המחיר המקורי היה: ₪450.00.₪300.00המחיר הנוכחי הוא: ₪300.00. -
אום דבורה
₪299.00 -
מסע
₪390.00
שמי דפנה איקן. אני עובדת סוציאלית קלינית בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית (M.S.W), מאמנת אניאגרם מוסמכת ומטפלת ביו-אורגונומי מוסמכת ואקסס ברס. אני משלבת דמיון מודרך, חבור לתת-מודע ועוד.
לאורך השנים התנסיתי בעבודה עם אנשים במצבי חיים שונים כגון:
- נשים במעגל האלימות
- אנשים במצבי משבר וטראומה
- אנשים המתקשים לקבל החלטות לגבי חייהם (לימודים, עבודה, זוגיות)
- אנשים הסובלים מדיכאון, תחושת תלישות והיעדר שמחת חיים
- קשיים במערכות יחסים זוגיים ומשפחתיים
- מצבי תקיעות וקושי לנוע קדימה
- מצבי חולי
אני עובדת עם טווח גילאים רחב, מבני נוער עד מבוגרים. כאשר מדובר בילדים, אני מעדיפה טיפול שהטיפול ייעשה דרך ההורים, כדי לתת מענה מדוייק יותר לבעיה.
כדי להבטיח בריאות פיזית ונפשית, עלינו לשמור על איזון בין גוף ונפש. החוויות שעברנו בחיים, התפיסה העצמית והערך העצמי שלנו, הדרך בה אנו מפרשים את החוויות השונות – כל אלה יכולים להפר את האיזון שלנו ולחסום את הזרימה האנרגטית בגוף שלנו. כתוצאה מכך מתפתחות מחלות פיזיות ו/או מצוקות נפשיות. עלינו לזכור שאין מקריות בחיינו. כל חוויה, בין אם היא נעימה לנו או קשה לנו, באה לקדם אותנו ולעזור לנו בהתפתחות שלנו. כל הקשיים והאתגרים בחיינו הם דרכו של היקום לעורר אותנו לשינוי ודיוק בדרך התואמת לנו. כאשר אנו מבינים את המסר שמועבר לנו (באמצעות מחלה או קושי), אנו יכולים להפסיק להרגיש קורבנות: "למה זה קורה לי?", "אין לי מזל", להבין שאושרנו ורווחתנו אינם תלויים בגורמים חיצוניים, למרות שזה לעיתים נראה כך. על ידי ההבנה שהיקום מדבר איתנו ומסייע לנו להתפתח, אנו לוקחים שליטה על חיינו, ויכולים להגיע למקום של חופש וזרימה.
עבודה המשלבת אימון אניאגרם, עבודה עם התת-מודע ועבודה אנרגטית, מאפשרת לאדם לזהות את הגורמים המחבלים בזרימה בחייו, לזהות את המניעים העמוקים ביותר שמפעילים אותו, ושחרר חוויות טראומטיות מהעבר, ועל ידי כך להגיע לבריאות פיזית ונפשית.
חשוב לציין, שאמנם מפורט פה חלק מהטכניקות שאני משתמשת בטיפול, אך אני מתאימה את שיטת הטיפול לאדם ולא את האדם לשיטת הטיפול. לכל אדם שמגיע אליי אני מתאימה את השילוב הטיפולי הייחודי לו.
לכל המעוניינים בפירוט על האניאגרם, הביו-אורגונומי ותהליכי דמיון מודרך, בהם אני משתמשת בטיפולים, מוזמן לקרוא את המאמרים המצורפים למטה או ליצור איתי קשר.
ביואורגונומי
ביואורגונומי היא טכניקה לחישת גלי אנרגיה הנושאים מידע מדויק על האדם, לא רק ברמת הגוף הפיזי, אלא גם בכל גופי האנרגיה המקיפים את האדם. הגוף שלנו מוקף בשכבות של שדות אנרגטיים. ככל שאנו מתרחקים מהרובד הפיזי, כך הדחיסות של הגוף האנרגטי הולכת ופוחתת. גם הגוף הפיזי מורכב למעשה מתדרים אנרגטיים, אך הוא כאמור, השדה הדחוס ביותר.
באופן כללי ניתן לומר שהביואורגונומי מאבחנת חוסר או עודף של אנרגיה באיבר או בשדה האנרגטי של האדם. כאשר איבר מסוים חסר שדות לאורך זמן, תופיע מחלה בגוף הפיזי. הרבה פעמים ניתן לאתר מחלה הפרעה בזרימה האנרגטית באחת השדות, שאם לא תטופל עלולה בהמשך להתגלם בגוף הפיזי. על ידי איתור ההפרעה, ניתן לנקות ולאזן ועל ידי כך למנוע את התפתחות המחלה. כאשר אנחנו מאבחנים חוסר או עודף של אנרגיה בגוף הפיזי או ברבדים השונים של ההילה, אנו יכולים לקבל אינפורמציה לגבי מהות החסימה. באופן זה אנו מוצאים קשר לסיבת מחלה (שלרוב נוצרת ברובד הרגשי והמחשבתי) ולפנות ולנקות.
הביואורגונומי מטפל למעשה בכל ההיבטים של האדם – מהפיזי ונפשי. בעזרת הביואורגונומי, ניתן לזהות את הנקודה בה נוצרה הטראומה שהביאה לחוסר האיזון ולטפל. לעיתים מספיק טיפול אנרגטי בבעיה/מחלה, ולעיתים חשוב לשלב תהליך של מודעות, בו האדם יהיה חלק מהתהליך, יבין את השיעורים והגורמים לקושי שלו ויקח חלק פעיל בשחרור החסימה שנוצרה. אין ספק שהביואורגונמי מקצר מאד תהליכים. אם בעבור היה צריך לעשות תהליכים עמוקים של דמיון מודרך, שחזור גלגולים וכד', היום אפשר לאבחן את הדברים בקלות יחסית ולהביא לשינויים מהירים.
אקסס ברס (Access Bars)-
זו שיטה שמאפשרת, על ידי לחיצה על 32 נקודות בראש, לשחרר דפוסי מחשבה, רגש, אמונות וכל מה שאינו משרת את טובתנו. אנו צוברים עם השנים אמונות, דעות, דפוסי רגש ומחשבה על סמך נסיון החיים שלנו וכתוצאה מהשפעות חברתיות וסביבתיות. על ידי זיהוי ושחרור דפוסים אלה, אנו חופשיים ליצור ולבנות חיים חופשיים ומשוחררים, אנו נפתחים לרעיונות חדשים ואפשרויות חדשות. השמים הם הגבול. משפט מפתח באקסס ברס הוא: "מה עוד אפשרי?"
האניאגרם
אנחנו לא גוף שיש לו נשמה אלא נשמה בתוך גוף. אבחנה זו חשובה במיוחד לאור העובדה שלאורך מאות שנים קידשנו את השכל והחומר, דבר שגרם לנו לשכוח את המהות האמתית שלנו. כאשר אנו מתנתקים מהמהות הנשמתית שלנו, אנו מאבדים את כוחנו ועוצמתנו. אנו נולדים לתוך מציאות של אגו, מציאות בה אנשים שכחו את מהותם, וכך מגדלים אותנו להאמין שהעולם הפיזי הוא כל מה שיש. גם מי שגדל על ברכי אמונה דתית, עדיין גדל בתוך תפיסה המפרידה בצורה ברורה בין רוח לחומר. הפרדה זו היא שגויה ביסודה, כי כאמור לעיל, אנחנו קודם כל רוח שהתגלמה בגוף חומרי.
שכחת המהות האמתית שלנו היא מקור לתחלואים והסבל בעולם הזה, הן ברמה האישית והן ברמת החברתית הרחבה. אנו לומדים מגיל צעיר מאד להתאים את עצמנו לסביבה שלנו. התאמה זו גורמת לנו כל פעם לאבד עוד פיסה מעצמנו. כל אחד מאתנו מפתח אסטרטגיית התמודדות אחרת עם העולם, במטרה להתגבר על הפחדים והצורך ולשרוד בעולם. אסטרטגיות אלה הם מה שנקרא גם אישיות. אישיות היא שונה מטבענו האמתי. עם הזמן, אנו מזדהים עם האסטרטגיה ודפוס המחשבה, רגש והתנהגות שמגיעים עמו, וסבורים שזה מי שאנחנו.
האניאגרם הוא כלי רב עוצמה שממפה תשעה סוגי אישיות ראשיים, למעשה תשעה אסטרטגיות של התנהלות בעולם. ניתן לומר שאלה תשעה סוגי משקפיים איתם אנו רואים את העולם. כל אדם רואה את העולם דרך הפריזמה הייחודית שלו וסבור שזו המציאות שכולם רואים. כפי שנאמר: "אין שניים שרואים את אותו העץ".
גילוי טיפוס האניאגרם שלנו מספק לנו מראה לדרך בה אנו מרגישים, חושבים ומתנהגים, ויותר מזה, על היא ממפה את המניעים העמוקים ביותר שלנו, את הצרכים העמוקים ביותר שלנו. כל זה משפיע על חיינו האישיים , מערכות היחסים שלנו ועל כל האספקט בחיינו.
חוסר השקט שאנו חשים במפנים היא לא תוצאה של כמה כסף יש לנו בבנק, האם יש לנו זוגיות מושלמת או מצב הקריירה שלנו. הקונפליקט הפנימי הוא תוצר של הפער בין קול האגו/ טיפוס האניאגרם לבין הקול האותנטי שלנו, קול הנשמה. הסיפוק האמתי הוא בחיבור שלנו פנימה. אנו מכירים את עצמנו רק ברמה שטחית, ועוצמים עין מול החלקים הפחות מחמיאים לנו. אנו חושבים שמה שאנו מציגים לעולם הוא מה שיביא לנו את הסיפוק, יגן עלינו מפני דחייה, אך למעשה הוא משאיר אותנו בריקנות רבה. אנו כה מזוהים עם האישיות/מסכה שאנו מתהלכים עמה, עד שלרוב כבר איננו מודעים שזו רק מסכה. השקר הגדול של האגו הוא: "אם תתנהג כך, או תהיה אחרת, אתה תזכה בסיפוק והנאה. אך דווקא כשאנו מקשיבים לקולו ונוהגים לפיו, אנו מונעים מהסביבה שלנו להכיר אותנו באמת. אנו כה מייחלים לזכות בהכרה ואהבה עבור מי שאנו, אך בעצם לא מאפשרים זאת. כדי להראות את האותנטי שלנו, אנו צריכים תחילה לזהות את המסכה הייחודית שלנו, להקשיב לקול האותנטי שלנו. כשאנו לא מחוברים לעצמנו אנו גם מונעים מהאחר להכיר אותנו. כשאנו לומדים להכיר את המנגנונים המפעילים אותנו באופן אוטומטי, אנו מפסיקים להתנהל באופן אוטומטי ומסוגלים לבחור את דרך ההתנהלות שלנו. כאשר אנו מבינים את הדפוסים והמניעים שלנו, אנו מתחילים לזהות את השקר שהאמנו והזדהינו אתו, אנו פחות "מופעלים" ובוחרים בעצמנו כיצד להרגיש, לחשוב ולהתנהג. הכרת האניאגרם עוזרת לך לזהות גם את המנגנונים של האנשים במעגלים שסביבך, אתה לומד לזהות את השפה שלהם, ובכך מפתח סובלנות רבה יותר כלפיהם, ויכולת לדבר בשפתם ולשפר את מערכת היחסים שלך איתם. האניאגרם אינו רק כלי אבחוני, הוא גם מתווה את הדרך להתפתחות ושינוי.
לפני שאני אתן סקירה תמציתית על תשעת טיפוסי האניאגרם, אני רוצה להדגיש שלא מחלקים את האנושות לתשעה טיפוסים. כפי שניתן לראות בדיאגרמה של האניאגרם, יש תנועה בין הטיפוסים השונים, יש לנו טיפוסי משנה ואינסטינקטים שצובעים את האישיות שלנו ועל כן אין שני אנשים שהם לגמרי זהים, למרות שהם משויכים לאותו טיפוס אינאגרם.
כל הטיפוסים במצב המאוזן שלהם, בעלי איכויות שתורמות להם ולסביבתם, אך בנמוך שלהם יוצרים קושי לעצמם ולאחרים.
תשעת הטיפוסים:
- המחוקק– פרפקציוניסט, ביקורתי, מחפש לעשות את "הדבר הנכון", מגלה תמיד את הפגמים באנשים ומצבים במטרה לתקנם, בעל ערכים ועקרונות מוסר גבוהים ופועל בהתאם לכך. חרוץ ויסודי, מאורגן, עומד במילה שלו, משלים את המשימות שלו, בעל כושר ארגון וסדר, הקפדה על הפרטים הקטנים, אוהבים דברים ברורים וודאות. הוא דעתן ושיפוטי, ולעיתים נתפס כשופט או מחנך. יש לדעת שהם מבקרים את עצמם הרבה יותר מאשר את סביבתם, כשהם חיים תחת דרישה פנימית חזקה לעמוד במטלות, להיות תמיד "בסדר". הם מאמינים בחוקים שנועדו לשמור על סדר ולהיטיב עם כולם. הם רוצים שהעולם יהיה טוב יותר על ידי שמירת החוקים והכללים שנועדו למען כולנו. הרגש העיקרי שלהם הוא כעס שפורץ החוצה מול חוסר אחריות, אי עמידה בהבטחות, אי שמירה על חוקים מקובלים וביקורת לא מוצדקת שמופנית כלפיהם. הם אנשי עבודה חרוצים ונמנים, אך עלולים להיות נוקשים וביקורתיים יתר על המידה.
המחיר שהם משלמים: לוקחים על עצמם יותר מידי עבודה ואחריות, פרפקציוניזם שלא מאפשר להם לפעמים "לעגל פינות, מתישים עצמם בריסון עצמי ובכך שהם לעיתים מרחיקים מעצמם אנשים שחשים את הביקורת המופנית כלפיהם.
האמונה הלא מודעת של המחוקק: "אני חייב לעשות את הדבר הנכון, אחרת אזכה לגינוי והרשעה".
- המסייע– טוב לב, חברותי, יעשה למען האחר עד כדי הקרבה עצמית, רגיש לצורכי הזולת, מרצה אנשים, חשוב לו להיות נחוץ לאחר עד ש"אי אפשר בלעדיו", נותן לאחרים את מה שהוא היה רוצה אך אינו מעז לבקש, משקיע המון ביחסים עם אחרים, מאמין שכשהוא יהיה כה נחוץ עבור האחר, הוא יזכה לאהבה שהוא כה משתוקק לה. הוא מעניק לאחרים את מה שהוא היה רוצה לקבל בעצמו, אך לא מעז לבקש.
המחיר שהם משלמים: מתקשים לסרב למתן עזרה לאחר, ההתמסרות שלהם לעיתים יוצרת תלות של האחר בהם וזה הופך לנטל, נעלבים כשדוחים את העזרה שלהם או כאשר צורכיהם לא נענים, כל כך עסוקים בצורכי האחר עד שלא תמיד יודעים לזהות את מה שהם רוצים או זקוקים.
האמונה הלא מודעת של המסייע: "אני חייב לתת ולעזור על מנת לקבל".
- הביצועיסט– הישגי, שאפתן מאד ואנרגטי, מאד, מציב יעדים וחותר ללא לאות להשגתם, חשוב לו להיות מוערך "מספר 1". בעל יכולות פרקטיות וכושר ביצוע, מכור לעבודה, בעל בטחון עצמי, חשובה לו המעמד והסטטוס. הוא הטיפוס שמזדהה הכי הרבה עם התדמית שלו ועל כן מאמין שמה שהוא עושה/משיג זה מי שהוא. יש לו יכולת מדהימה להתאים את עצמם לסביבה תוך כדי שימוש בקסם אישי ויכולות שכנוע גבוהים. מטפח את המראה החיצוני שלו.
המחיר שהם משלמים: מאבדים את הקשר שלהם עם עצמם, מתישים עצמם כדי לעמוד במדדים חברתיים חיצוניים שאימצו לעצמם, תלויים מאד באישור הסביבה כדי לקבוע את ערכם ועל כן לא יכולים לאפשר לעצמם לנוח. הם כה מזוהים עם התדמית שלהם עד שמתקשים לזהות את ביטויי הטיפוס שלהם, וכך מתרחקים מהאותנטיות שלהם.
האמונה הלא מודעת של הביצועיסט: "אני חייב להצליח בכל מה שאני עושה באופן בולט, אסור לי להיכשל".
- הדרמטי– רגיש, אינדיבידואליסט, חש עצמו שונה וחסר שייכות, יש לו צורך עז לבטא את עצמו, מבליט את ייחודיותו כדרך להשיג תשומת לב, רומנטיקן, הרגשות שולטים בו, צורך חזק למשמעות, חושים אסטטיים מפותחים, אהבה ליופי ומקוריות, רגישות לאחרים ויכולת אמפתיה גבוהה, הרגיל והשגרתי משעמם אותם, מחפש התרגשות ועוצמה רגשית, מחובר לעולמו הפנימי, ולעיתים מעדיף עולם זה, על פני חיבור אמתי לעולם החיצוני. מביאים יצירה מקורית ועשייה מקורית.
המחיר שהם משלמים: חוסר סיפוק, התמקדות בחסר וכמיהה למה שרחוק ולא ניתן להשגה, נתונים למצבי רוח ותחושת ריקנות, מזוהים עם רגשותיהם עד כדי קושי להפריד בין עובדות והגיון לרגשותיהם.
האמונה הלא מודעת שלהם: "אני חייב להיות מיוחד כדי שיבחינו בי, כדי שתהיה לי ולעשייה שלי משמעות".
- המדען– הוא חש שהעולם הוא מקום פולשני ששואב את המשאבים המוגבלים ממילא. על כן הוא שומר בקנאות על המרחב האישי שלו, משתדל להסתפק במועט, מתבונן מהצד. חשובה לו עצמאותו והיעדר תלות באנשים או בחומר, אינטליגנטי, חד הבחנה ובעל כושר ניתוח, אוגר הרבה ידע כמשאב שיסייע לו בשעת צורך. בגלל הצורך בריחוק ושמירת המרחב הפרטי, הוא מתקשה במצבים חברתיים, קשה לו לסמוך על אחרים ולהיפתח רגשית, הוא ממוקד בשכל וחשיבה, ועל כן חסר סבלנות למול חוסר הגיון ושטחיות, מתקשה להבין צרכים רגשיים של עצמו והאחר.
המחיר שהם משלמים: העיסוק התמידי בלימוד והתבוננות, לעיתים מרחיק אותם מעשייה ומימוש, מתקשים לשמר יחסים קרובים ולהיענות לצרכים רגשיים של הזולת, קושי להתערות בעולם החיצוני מבלי להרגיש התרוקנות.
האמונה הלא מודעת של המדען: "כמות המשאבים בעולם מצומצמת, על כן עליי להיות עצמאי ובלתי תלוי, כדי להימנע מחוסר אונים".
- הספקן– מחובר מאד לתחושת הפחד, חש שהעולם מקום מסוכן ולא צפוי ועל כן יש להיות מוכנים לכל מצב. הוא נאמן, אחראי, הוגן, ממושמע, איש צוות טוב, חשדן והססן, אסטרטג מעולה שיודע לחזות מצבים עתידיים, הוא מרגיש בטחון בשייכות לקבוצה. המחיר שהם משלמים: חשדנות והטלת ספק תמידי, הססנות עד אי נקיטת פעולה, חווים פחד גם במצבים שאין בהם איום ממשי, זקוקים לדמויות סמכות שיקנו להם בטחון. בקטגוריה זו יש גם את הטיפוס שמתמודד עם הפחד על ידי התגרות בסכנות כגון העוסקים בספורט אתגרי.
האמונה הלא מודעת של הספקן: "העולם הוא מקום מסוכן ואני לא יכול לסמוך על שום דבר, אני חייב לאבטח את עצמי כדי לא להישאר ללא תמיכה בעולם".
- הנהנתן– הוא טיפוס אופטימי, חש שהעולם הוא לונה פארק אחד גדול והוא צריך להתנסות בכמה שיותר חוויות מהנות, בורח מכל תחושת צער וכאב על ידי קפיצה מעיסוק אחד למשנהו, נוטה להתפרש על תחומים רבים ולא תמיד מתמיד, כריזמטי ויודע לסחוף אחרים בשמחת החיים שלו, ספונטני, קולט מהר, סקרן ושופע רעיונות, אוהב לתכנן תוכניות מהנות.
המחיר שהם משלמים: הפחד שלהם לחוש כאב גורם להם להיות לא זהירים, מתקשים להתחבר לכאב ועל כן ממעיטים להתייחס ברצינות לסכנות וסימני אזהרה, חסרי סבלנות, קופצים מדבר לדבר מבלי לחוש סיפוק.
האמונה הלא מודעת של הנהנתן: "באתי לעולם כדי ליהנות ועליי להימנע מלתחושות כאב".
- הבוס– משדר הרבה כוח ועוצמה, חוש צדק מפותח וצורך להגן על החלש. החלטי ולא אוהב שאומרים לו מה לעשות, יוזם ומהווה כוח מניע, יודע להוביל ולקבל החלטות, ישיר עד כדי בוטות, מתעב את מה שנתפס בעיניו כצביעות או התרפסות, ראייה של "שחור-לבן": "אתה בעדי או נגד", "צודק – לא צודק" וכו'.
המחיר שהם משלמים: נתפסים כאגרסיביים ובוטים מידי, אנשים אולי מכבדים אותם אך גם פוחדים מהם, רוכשים אויבים, פוגעים בקיצוניות שלהם באנשים שהם אוהבים.
האמונה הלא מודעת של הבוס: "אני חייב להיות חזק כדי לשרוד בעולם הזה על כן אסור לי להיות חלש או להיתפס כחלש".
- משכין השלום– אדם שליו ושקט שנמנע מלהיכנס לעימותים ומאבקים, עדין ומתחשב, מסוגל לראות את נקודת המבט של כל הצדדים, מקבל אנשים כמות שהם ללא ביקורת, יודעים להקשיב, ועל כן טוב בלגשר בין אנשים, מתקש לומר "לא" לאנשים, מזדהה עם דעות של האחר עד שמאבד את עמדתו, לעיתים מתמזג לגמרי עם בן/ת זוגו, מתקשה להתארגן ולנהל סדר עדיפויות או להיכנס לעשייה אפקטיבית.
המחיר שהם משלמים: בגלל השאיפה להרמוניה הם נמנעים מלהיכנס לקונפליקטים ולעמוד על שלהם, נמנעים מתחושות כעס ולא מבטאים את הדעות שלהם, נמנעים מעשייה שעלולה להוציא אותם משלוותם, מבטלים את הרצונות שלהם עד אובדן קשר עם רצונות אלה.
האמונה הלא מודעת של משכין השלום: "עדיף לשתף פעולה עם האחר ולא לטלטל את הסירה כדי שאוכל לשמור על שלוות הנפש שלי".
לסיום, משירה של יהודית רביץ המביע עד כמה אנו כמהים לפגוש את העצמי האותנטי שלנו, שהלך ונשכח מאתנו, ועד כמה שזה מפחיד אותנו לצאת למסע הזה כדי למצוא אותו ולהשיבו אלינו.
הפנים שבפנים
איפה הפנים שבפנים
המבט שמחכה לי בתוך האישונים
מה שהשתתק לפני כל כך הרבה שנים
איפה איפה הפנים שבפנים
איפה הקולות שמתחת למילים
הפנים והצורות של הידיים על הקיר
האומץ שהיה לי לשאול שאלות
איפה איפה הפנים שבפנים
אם אצא לבדי בלילה שחור
אם אצא בלי מפה ולא אחזור
אם אצא לבדי בלילה שחור
תדעו שהלכתי לשם
לחפש אוצרות שאבדו לי בים.